Vet inte.

Hur vet man när man mår bra? När det går fram och tillbaka hela tiden? Just nu är allt helt okej, men sen kommer kvällarna. Kvällarna med ångest. Det finns inget att ha ångest för, men då kommer tankarna. Grejer jag egentligen inte bryr mig om på dagarna. Jag saknar människor, jag hatar mig själv. Jag hatar hur jag ser ut, hur jag är. Jag ska träna idag efter skolan, det mår jag bättre av. Då kanske jag kommer hem och är trött så jag slipper tänka. Jag förstår bara inte hur jag inte bryr mig om grejerna på dagarna, men sen kommer det. Vilket egentligen betyder att jag inte mår dåligt utav de grejerna egentligen, bara på  kvällarna. Och när man redan mår dåligt, och de tankarna kommer. Betyder det att man inte mår dåligt över det egentligen. Jag längtar till sommaren, då mår jag så mycket bättre. När våren kommer blir allting bara ljust och jag skiner upp. Jag blir piggare, är mycket gladare och mår knappast dåligt om kvällarna. Jag vill bara gå i ide just nu. Gömma mig under mitt täcke och komma tillbaka i april.

Kommentarer

Populära inlägg